• Despre Ecointeligența
  • Politica de confidențialitate
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Contact
  • ecointeligenta.ro
  • Protecția mediului
  • Schimbări climatice
  • Energie
  • Deșeuri & reciclare
  • Autorități publice
  • Companii
  • Editorial
  • CĂUTARE
  • Autoritățile locale din Brașov, Galați și Cluj-Napoca, cele mai eficiente în privința combaterii poluării

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Autoritățile locale din Brașov, Galați și Cluj-Napoca s-au dovedit cele mai eficiente în privința reducerii nivelului de poluare în ultimii doi ani, în timp ce primăriile din Brăila, Bacău și Constanța au fost cele mai ineficiente, arată un studiu al organizației Observatorul Român de Sănătate, care a analizat acțiunile împotriva poluării implementate de autoritățile locale din cele mai mari 15 orașe din România.

    București, orașul cu cei mai mulți cetățeni expuși efectelor negative ale poluării din România, se clasează pe locul 6, la mijlocul clasamentului.

    Organizația a indicat că, la fel ca în ediția precedentă a clasamentului, niciuna dintre marile primării din România nu a reușit să acumuleze măcar jumătate din scorul maxim posibil acordat pentru acțiunile împotriva poluării.

    Concluziile Observatorului Român de Sănătate sunt îngrijorătoare având în vedere că aproape 30.000 de români mor anual din cauza bolilor provocate de poluare, România clasându-se pe locul 7 la nivel european în ceea ce privește numărul deceselor premature cauzate de poluare la mia de locuitori.

    De asemenea, România se află pe locul 15 în topul celor mai poluate țări din Europa,
    potrivit Raportului Mondial despre Calitatea Aerului din 2020.

    O cauză majoră a poluării este și vechimea parcului auto, statisticile din decembrie 2020 arată că jumătate dintre autoturismele din România sunt mai vechi de 15 ani.

    De asemenea, deși emisiile motoarelor diesel sunt considerate carcinogene de grup 1, majoritatea (12) orașelor dintre cele 15 analizate au achiziționat autobuze diesel în ultimii doi ani. Mai mult, jumătate dintre autoturismele existente în România au motoare diesel.

    Observatorul Român de Sănătate propune o serie de măsuri de reducere a poluării:

    – Încurajarea utilizării modurilor active de transport, precum bicicletele sau
    vehiculele electrice.
    – Stabilirea unor zone cu emisii scăzute, unde au acces doar vehicule care
    respectă standarde ridicate de poluare.
    – Scutiri de taxe pentru mașinile care poluează puțin (așa cum se întâmplă în Belgia sau Franța).
    – Modernizarea transportului public în comun prin scoaterea din circuit a
    vehiculelor vechi și achiziționarea celora care nu poluează.
    – Interzicerea folosirii motoarelor diesel în interiorul orașului (măsură deja implementată în Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid, Paris).

    Te-ar mai putea interesa

    Câte stații de reîncărcare a automobilelor electrice sunt în România și care sunt promisiunile pentru următorii ani WWF susține că bilanțul la 6 luni de la operaționalizare SUMAL 2.0 arată ineficiența programului Reabilitarea termică a clădirilor ar mări concentrația unui gaz radioactiv care se află în pereții clădirilor

    Ultimele știri

    Care vor fi urmările dacă Ministerul Mediului va interzice centralele de apartament Autostrada Moldovei nu are autorizații de mediu Firmele care au câștigat licitația pentru colectarea deșeurilor din Sebeș, acuzate că nu își fac treaba