• Despre Ecointeligența
  • Politica de confidențialitate
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Contact
  • ecointeligenta.ro
  • Protecția mediului
  • Schimbări climatice
  • Energie
  • Deșeuri & reciclare
  • Autorități publice
  • Companii
  • Editorial
  • CĂUTARE
  • Ministrul Mediului: Aș fi cel mai fericit dacă am găsi măsuri complementare încât să putem renunța la ideea de taxă auto

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tánczos, a declarat că România ar putea evita introducerea unei taxe pe poluarea auto dacă implementarea unor măsuri alternative de reducere a emisiilor generate de traficul auto.

    „Dacă am putea găsi aceste variante complementare și am putea renunța definitiv la ideea de taxe, iar eu aș fi cel mai fericit”, a afirmat ministrul, în cadrul emisiunii „Piața Victoriei” de la postul de radio Europa FM.

    Aș fi cel mai fericit dacă am avea suficiente măsuri complementare astfel încât România să nu fie nevoită să introducă nicio taxă. Prin programe naționale de schimbare a parcului auto, de reducere a traficului din marile orașe, soluții complementare pe transportul public, piste pentru biciclete, trotinete, a explicat Barna Tánczos.

    Ministrul a criticat în modul în care a fost gestionată problema taxei auto în trecut. „Taxa auto în forma în care a fost implementată în România a fost o eroare uriașă. Greșeli după greșeli și procese pierdute la instanțele europene și sume returnate persoanelor care au făcut aceste plăți. În forma respectivă, cu siguranță nu are voie nimeni să introducă vreo taxă”, a explicat oficialul.

    Barna Tánczos a amintit că majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene aplică diverse tipuri de taxe pentru a reduce poluarea, iar România ar putea introduce un sistem similar cu cel regăsit în alte țări UE.

    „Formele de taxe sunt cele care sunt aplicate în aceste taxe UE: începând de la cele care depind de capacitatea cilindrică și emisiile de CO2, continuând cu taxele la nivelul unor municipii, unor orașe, unor centre urbane”, dar și măsuri care limitează accesul mașinilor poluante în anumite zone ale orașului, a declarat ministrul.

    Ministrul a precizat că decizia privind introducerea unei eventuale taxe pe poluarea auto va fi luată în urma unei dezbateri publice, la care ar trebui să participe cetățenii, ONG-uri, oficiali din cadrul autorităților locale și centrale, dar și reprezentanți ai industriei auto.

    În urma discuțiilor, până la finalul anului va trebui luată o decizie dacă se va introduce sau nu o nouă taxă, a adăugat Barna Tánczos.

    „Taxa în sine nu este un scop. Scopul nu este colectarea banilor, ci găsirea unor mijloace prin care poluarea este ținută în frâu”, a subliniat Barna Tánczos.

    Te-ar mai putea interesa

    Câte stații de reîncărcare a automobilelor electrice sunt în România și care sunt promisiunile pentru următorii ani Klaus Iohannis: România trebuie să exploateze pădurile mult mai ecologic Populația de urși din România va fi estimată prin probe ADN. Programul, finanțat din fonduri UE

    Ultimele știri

    Care vor fi urmările dacă Ministerul Mediului va interzice centralele de apartament Autostrada Moldovei nu are autorizații de mediu Firmele care au câștigat licitația pentru colectarea deșeurilor din Sebeș, acuzate că nu își fac treaba