• Despre Ecointeligența
  • Politica de confidențialitate
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Contact
  • ecointeligenta.ro
  • Protecția mediului
  • Schimbări climatice
  • Energie
  • Deșeuri & reciclare
  • Autorități publice
  • Companii
  • Editorial
  • CĂUTARE
  • Primăria Brașov vrea să reducă emisiile de carbon din oraș cu nou terminal de transport urban

    Marian Păvălașc Marian Păvălașc -

    Proiectul prin care municipalitatea brașoveană vrea să îmbunătățească indicativii de mediu în orașul de sub Tâmpa este finanțat european cu peste 14,2 milioane de lei.

    În acest moment, investiția este la faza avizelor, urmând ca în acest an să înceapă și lucrările propriu-zise.

    În luna iulie, Comisia de circulație a fost avizat proiectul denumit „Terminal transport urban Gara Brașov”, iar la începutul toamnei au fost eliberate și avizele de la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov.

    Reamintim că proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, apelul de proiecte cu numărul POR/182/4/1/, componenta 1: POR/2017/4/4.1/1, aferent Axei prioritare 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

    Valoarea totală a proiectului este de 14.345.209,68 lei din care 14.292.277,22 lei reprezintă valoarea totală eligibilă, la care contribuția Municipalității este de 2%.

    Pe ce se cheltuie banii

    Proiectul presupune amenajarea, în stânga gării (parcarea publică dinspre complexul comercial Unirea), a unui terminal de transport în comun și a peroanelor care asigură oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuzele cu lungime maximă 13 m și 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime maximă de 18,3m. Din acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice și sunt echipate cu stații de încărcare.

    În plus, amplasamentul a fost prevazut și cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu handicap.

    Amenajarea care va deservi viitoarea autogară, alcătuită din 10 peroane îmbarcare/ debarcare călători, va fi acoperită cu o copertină cu înălțimea maximă de 9 m. Copertina va fi acoperită cu gazon și va fi prevăzută cu panouri fotovoltaice.

    Spațiul verde de la sol va fi amenajat tot cu gazon și prin plantarea a 70 de arbori, precum și a 20 de arbuști decorativi.

    Te-ar mai putea interesa

    WWF susține că bilanțul la 6 luni de la operaționalizare SUMAL 2.0 arată ineficiența programului Reabilitarea termică a clădirilor ar mări concentrația unui gaz radioactiv care se află în pereții clădirilor Populația de urși din România va fi estimată prin probe ADN. Programul, finanțat din fonduri UE

    Ultimele știri

    Câte stații de reîncărcare a automobilelor electrice sunt în România și care sunt promisiunile pentru următorii ani Care vor fi urmările dacă Ministerul Mediului va interzice centralele de apartament Autostrada Moldovei nu are autorizații de mediu