• Despre Ecointeligența
  • Politica de confidențialitate
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Contact
  • ecointeligenta.ro
  • Protecția mediului
  • Schimbări climatice
  • Energie
  • Deșeuri & reciclare
  • Autorități publice
  • Companii
  • Editorial
  • CĂUTARE
  • Taxa auto, reintrodusă? Ministrul Mediului: ”Vom lua o decizie cu societatea civilă și Guvernul”

    Ecointeligența Ecointeligența -

    Va fi reintrodusă taxa auto din 2021? Ministerul Mediului urmează să declanșeze o consultare publică în acest sens, iar la finalul dezbaterilor, împreună cu Guvernul și socitatea civilă, se va lua o decizie, a anunțat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna.

    La acest moment, doar România și alte trei state din Uniune Europeană mai sunt în situația de a nu taxa în niciun fel poluarea cu dioxid de carbon, a declarat ministrul Mediului, Tánczos Barna, în cadrul unui interviu acordat luni, 11 ianuarie, televiziunii Antena 3.

    Ministrul Mediului, Tánczos Barna

    ”Pornind de o situația de fapt. Astăzi în România nu există nicio taxă de poluare pentru emisiile de dioxid de carbon. Au existat multe încercări, s-au implementat mai multe forme de taxe: taxa auto, taxa de poluare, taxa de primă înmatriculare, fel de fel de taxe care au eșuat toate, au fost pierdute procese în instanțele europene, și România, după ce a împovărat cetățenii, a fost obligată să le dea înapoi banii. Este o istorie extrem de tristă de încercare a României de a taxa această poluare, complet nereușită. (…) Dacă va exista o nouă taxă, va exista și va fi implementată în felul următor: va fi discutată cu CE și vom strânge toate know-how-urile și exemplele pozitive din UE ca să nu ajungem din nou în situația de a avea o taxă ilegală”, a explicat ministrul Mediului.

    Taxa auto – măsură pentru reducerea poluării

    Nu este sigur că va fi introdusă o nouă taxă auto. Ce este cer este că în acest an, România trebuie să decidă dacă taxează sau nu acest tip de poluare. ”România în 2021 trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul de trei țări care nu au nicio taxă sau din grupul de 24 unde se încearcă taxarea poluării. Nu taxa este obiectivul, ci reducerea poluării. Taxa poate fi doar o măsură prin care ajungem la reducrea poluării, mai ales în marile orașe. Infringementurile vin aici, pe marile aglomerări urbane, acolo unde calitatea aerului (…) era atât de proastă și am ajuns la infringement”, a explicat Tánczos Barna.

    Consultare publică pentru reintroducerea taxei auto

    Ministrul Mediului a arătat că în perioada următoare va exista o consultare publică și se va discuta inclusiv cu producătorii de mașini astfel încât o eventuală taxare să nu bulverseze piața auto din România. ”Eu vă spun că o să facem o consultare publică, vom analiza variantele din UE și vom lua o decizie împreună cu societatea civilă, Guvernul și Ministerul Mediului. (…) Dacă va exista o taxă pe mediu – națională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridică”, a mai precizat Tánczos Barna.

    Te-ar mai putea interesa

    Asociația Industriei Lemnului: Propunerea CE de creșterea a suprafețelor ariilor protejate va impune utilizarea mai judicioasă a lemnului București – poziția 263 din 323 de orașe din Europa în privința calității aerului Tanczos Barna contestă strategia UE privind protejarea pădurilor. Comisia Europeană precizează că a existat o consultare publică

    Ultimele știri

    Primăria Brașov vrea să reducă emisiile de carbon din oraș cu nou terminal de transport urban Comisia Europeană: România trebuie să renoveze anual 3% din clădirile publice, până în 2050 Dan Motreanu – responsabilul grupului PPE pentru revizuirea legislației privind reducerea emisiilor în agricultură și silvicultură