• Despre Ecointeligența
  • Politica de confidențialitate
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Contact
  • ecointeligenta.ro
  • Protecția mediului
  • Schimbări climatice
  • Energie
  • Deșeuri & reciclare
  • Autorități publice
  • Companii
  • Editorial
  • CĂUTARE
  • Transalpina de Apuseni | Cum este construit drumul-eco care leagă cătunele din Transilvania de autostradă

    Marian Păvălașc Marian Păvălașc -

    Autoritățile județene din Alba au început anul trecut lucrările la una dintre cele mai importante investiții de infrastructură din Transilvania și speră să termine proiectul înainte de 2023, termenul inițial propus. Este vorba despre construcția unei șosele lungi de 78,5 kilometri, care va străbate o zonă până acum inaccesibilă și va lega Munții Apuseni de autostradă, la Aiud.

    Totodată, drumul va revitaliza comunitățile pe cale de dispariție din zona muntoasă și ar putea avea în viitor și o relevanță turistică. Șoseaua este supranumită „Transalpina de Apuseni”, din cauza pantelor abrupte și a priveliștilor extraordinare. În plus, investiția este construită pentru a proteja mediul înconjurător.

    Aproape 1.000 de tone de asfalt sunt turnate în unele zile pe șantierul „Transalpina de Apuseni”, potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan.

    „Sunt mulțumit, au lucrat până aseară la ora 20, acolo. Lucrările au început pe aproape 60 de kilometri din total de 78, se poate circula pe toată lungimea drumului fără probleme. Avem pregătiți aproape 24 de kilometri care vor fi asfaltați în perioada imediat următoare, dacă ne lasă vremea”, a spus vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan.

    Despre proiect

    „Transalpina de Apuseni” va avea 78,43 de kilometri, cu piste de biciclete, stații de autobuz și podețe. Lucrările au început anul trecut și urmează să fie finalizate în 2023. Lotul 1, până la intrarea în localitatea Râmeț, ar putea fi finalizat până la sfârșitul lunii iulie.

    Consiliul Județean Alba a beneficiat de o finanțare de 22 de milioane de euro pentru a realiza această investiție de infrastructură.

    Proiectul „Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN 1) – Aiudu de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” își propune creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane din județul Alba situate în proximitatea rețelei TEN-T.

    Drumul eco

    În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de modernizare a structurii rutiere (asfaltare), trotuare, piste cicliști, acostamente, șanțuri, rigole, poduri, podețe, apărări de mal, stabilitate versanți, amenajări intersecții cu drumuri laterale, semnalizare rutieră orizontală și verticală. Astfel, se vor construi șapte kilometri de pistă de biciclete în zona Aiud. Mai mult de atât, se vor amenaja și 21 de stații de autobuz, 14 poduri și circa 200 de podețe.

    Drumul ar trebui să fie gata în 2023, dar autoritățile vor să îl finalizeze mai repede.

    Investiția a fost împărțită în două loturi. Primul lot costă 79,72 milioane de lei, iar al doilea costă 76,25 milioane de lei. Ambele loturi au fost câștigate de Asocierea Societatea de Construcții Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia).

    Potrivit autorităților locale, pe de o parte, drumul va face ușor accesul spre diferite monumente ale Apusenilor, iar pe de altă parte va revitaliza comunitățile locale din zonă.

    Autoritățile județene speră ca drumul montan să fie gata până în 2023, foto: CJ Alba

    „Vorbim despre un proiect foarte important pentru o parte a locuitorilor județului Alba. Drumul trece munții din DN1 în DN 74, printr-o zonă extraordinar de frumoasă și de curată. Avem speranța că va readuce la viață comunitățile din aceste zone uitate. Totodată avem și un interes în dezvoltarea turistică a zonei, care, vă asigur, are foarte multe de oferit și este în felul ei unică”, a declarat pentru G4Media.ro vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan.

    Populația localnică sau aflată în tranzit va beneficia de avantajele unui drum modernizat:

    Te-ar mai putea interesa

    Comisia Europeană: România trebuie să renoveze anual 3% din clădirile publice, până în 2050 România, punctul prin care intră în Europa gazele fluorurate exportate ilegal de China PNRR – bani pentru reciclare. Ce propune România la capitolul „Managementul deșeurilor”

    Ultimele știri

    Asociația Industriei Lemnului: Propunerea CE de creșterea a suprafețelor ariilor protejate va impune utilizarea mai judicioasă a lemnului Dan Motreanu – responsabilul grupului PPE pentru revizuirea legislației privind reducerea emisiilor în agricultură și silvicultură Greenpeace a prezentat o serie de recomandări stimularea tranziției verzi a județului Gorj