Programul Rabla pentru Autoturisme | Dosarele încă nu sunt aprobate la o lună de la startul finanțărilor
Birocrația a făcut ca la aproape patru săptămâni de la pornirea proiectului pentru înnoirea parcului auto să nu fie aprobat încă niciun dosar.
Conform datelor obținute de EcoInteligența de la reprezentații Administrației Fondului de Mediu, instituție din subordinea Ministerului Mediului, până la începutul acestei săptămâni nu a fost aprobat nicio finanțare prin acest program național.
Încă de săptămâna trecută, ministrul Mediului, Tanczos Barna, anunța că niciun dosar depus în cursul acestui an pentru programul Rabla de înnoire a parcului auto nu a fost aprobat până în prezent, deși programul a pornit la începutul lunii mai. El afirmă că a cerut Administrației Fondului de Mediu să reducă birocrația și să înceapă analiza și aprobarea dosarelor, subliniind că mai sunt încă de aprobat dosare în cadrul acestui program depuse în anul 2020 și nefinalizate.
„Am avut și astăzi discuții cu conducerea AFM-ului (Administrația Fondului de Mediu – n.r.), nu funcționează… aprobările merg încet. Din păcate, sistemul este unul birocratic, așa l-am găsit și încă nu am făcut modificările. AFM-ul nu a aprobat până acuma niciun dosar. Săptămâna aceasta intră în comitetul de aprobare primele dosare care au fost depuse după data de 26 (aprilie – n.r.), de când s-a deschis programul. Am solicitat ca săptămânal cel puțin 200 de dosare să fie aprobate, astfel încât programul să pornească. Am primit acest semnal la sfârșitul săptămânii trecute că acele comitete de avizare și aprobare nu sunt organizate din cauza faptului că au venit foarte multe dosare din 2020, nici măcar acelea nu au fost terminate. E procedură prea complicată şi prea stufoasă, am cerut conducerii AFM să simplifice, să elimine direcțiile care oricum nu au contribuție în aprobarea dosarelor și să urgenteze procedura”, a declarat Tanzcos Barna, la Digi 24.
La Administrația Fondului de Mediu sunt depuse aproape 10.000 de dosare pentru achiziționarea de autoturisme noi prin programul Rabla sau Rabla Clasic, din datele obținute de EcoInteligența.
Ministrul a avansat ideea ca primăriile să plătească proprietarilor mașinilor abandonate pentru predarea acestora, așa cum s-a întâmplat la Sfântu Gheorghe, unde peste 200 de autovehicule vechi, care nu pot fi incluse în programul Rabla, au fost predate, iar proprietarii au primit de la administrația locală câte 3.000 de lei.